Obecny czas to Śro 13:42, 05 Lut 2025 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Wilkołak Strona Główna
»
WoD - Świat Mroku
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
Administracja
----------------
Regulamin
Pomysły
Ostrzeżenia
Aktualności i zmiany
RPG
----------------
Warhammer FRP
Warhammer Edycja II
CyberPunk2020
WoD - Świat Mroku
Neuroshima
MEH fnp
Wszystko o RPG...
Sesje on forum
Hobby
----------------
Muzyka
Gry Komputerowe
Sztuka
Grupa ASG „Psycho Squad”
Spotkania i Zloty Wilków
Le Parkour
Manga i Anime
Literatura
Wiedza, Mity, Ciekawostki
----------------
Społeczeństwo
Religie
Mądre Konwersacje
Historia
Wiedza Tajemna
Runy
Symbolika
Off - Topic
----------------
Totalne Off
Linkownia
Archiwum
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
TroxVan
Wysłany: Nie 19:36, 15 Paź 2006
Temat postu:
Odmawiam odpowiedzi , nie zdradze Ci moich sekretów , co to, to nie !!
Thar
Wysłany: Nie 18:14, 15 Paź 2006
Temat postu: Tworzenie przygody
Jak wszystkim wiadomo jest kilka metod na stworzenie przygody do systemu RPG. Mimo wszystko jednak mistrzowie gry po latach prowadzenia wymyślają własne metody, na bazie których powstają jedne z najlepszych sesji, jakie ktokolwiek widział.
Jednym z podstawowych sposobów jest stworzenie środowiska gry. Obmyślamy scenerię, skupiamy się nad tym gdzie są dzielnice ekskluzywne, gdzie blokowistka a gdzie domy biedoty. Myślimy jakie sklepy można znaleźć w centrum, nad ich godzinami otwarcia itp. itd. Bohaterowie niezależni powinni być różnorodni, mieć swoje charakterystyczne sposoby zachowania jak i przekazywania informacji. Także styl języka powinien być dostosowany. Zależności pomiędzy poszczególnymi BN'ami powinny być wyraźnie widoczne i jasne na pierwszy rzut oka tylko dla MG. Gracze lubią się głowić, niech się zastanawiają dlaczego ta Torreadorka zawsze kłóci się z tym przystojnym Ravnosem. Dobrze byłoby, gdyby miasto skrywało jakąś tajemnicę np. dlaczego ta fabryka jest opuszczona i dlaczego nie nocują w niej bezdomni, którzy cisną się na ulicach miasta? [Trox wie dlaczego, zapytajcie, może powie
] Na koniec należałoby jeszcze dać małą potyczkę o władzę. lub zaplanować jakiś przewrót anarchistów. I wrzucamy w to graczy. No i to jest właśnie problem tego typu rozgrywki. Jak ich przekonać do współpracy i pozostania w tym mieście? Jeżeli to wampiry to bardzo prosto, przy konflikcie księcia z primogenem może gracze będą chcieli pomóc którejś ze stron i wyciągnąć coś dla siebie. Jeżeli mamy przewrót anarchistów to przy spotkaniu z nimi albo się przyłączą albo zginą. A jeśli bardzo spieszy im się za miasto to droga wolna i szeroka. [Wspominałem już o tym wilkołaczym gangu motocyklowym?] Największą wadą tego sposobu wymyślania przygody jest ilość wysiłku i czasu włożonych w sesję, która nie każdemu musi się spodobać, ale czegóż się nie robi dla graczy będąc wrednym MG, prawda?
Drugi sposób jest teoretycznie prostszy, tylko wtedy jednak, gdy mamy coś takiego jak zdolność improwizowania. Otóż analizujemy historię postaci biorących udział w zabawie. Najpierw z graczami dopieszczamy poszczególne elementy, później sami kobinujemy jak ich udupić, udaje się zawsze, tylko musi to być logiczne coby się nam BG nie burzyli. Kiedy już mamy graczy i ich postaci robimy na nich nagonkę, jednego nie lubią w dzielnicy biedoty, bo za dobrze wygląda, pech chciał, że ma coś do załatwienia w tym mieście a dworzec główny jest właśnie tam. Drugi niedawno tu przyjechał, wygłodzony jak nigdy, wpadł w szał, złamał prawo maskarady. Ehh nieżycie... Obaj lądują na dywaniku jeżeli oczywiście nie próbowali ucieczki przed ludźmi księcia. Ten wypędza ich z miasta, jak myślicie, pójdą? Ja myślę, że nie, bo cóż to za zabawa słuchać księcia. Poza tym Ci anarchiści mówili, że książę to frajer i trzeba go zdjąć, nie wspominająć o tym gangu wilkołaków za miastem. Ew. książę robi sobie z nich chłopców na posyłki, albo będą wykonywać zadania, których ludzie księcia się boją, albo pomyślą i zdecydują się wykiwać księcia.
Można także pozwalać graczom na wszystko, co im się tylko żywnie podoba, wysnuwając wnioski i czekając. Książę poczuje się zagrożony, Najstarszy Ventrue w mieście wywęszy konkurencyjną firmę i akcja sama się dzieje. Nie wpominam o tym, jak bardzo wampiry graczy lubią łamać ludzkie prawo. No to mają problem, bo jak w mieście zginie zbyt wielu policjantów pojawiają się panowie ze Stowarzyszenia Leopolda a oni zawsze znajdą, jeśli się uprą.
A wy jak tworzycie przygody, jakie macie schematy, albo w co lubicie grać a w co nie?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin