Obecny czas to Sob 17:36, 08 Lut 2025 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Wilkołak Strona Główna
»
Wszystko o RPG...
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
Administracja
----------------
Regulamin
Pomysły
Ostrzeżenia
Aktualności i zmiany
RPG
----------------
Warhammer FRP
Warhammer Edycja II
CyberPunk2020
WoD - Świat Mroku
Neuroshima
MEH fnp
Wszystko o RPG...
Sesje on forum
Hobby
----------------
Muzyka
Gry Komputerowe
Sztuka
Grupa ASG „Psycho Squad”
Spotkania i Zloty Wilków
Le Parkour
Manga i Anime
Literatura
Wiedza, Mity, Ciekawostki
----------------
Społeczeństwo
Religie
Mądre Konwersacje
Historia
Wiedza Tajemna
Runy
Symbolika
Off - Topic
----------------
Totalne Off
Linkownia
Archiwum
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
drowek
Wysłany: Pią 23:08, 23 Sty 2009
Temat postu:
ewentualnie robic co drugi rzut
Dante
Wysłany: Pią 10:33, 23 Sty 2009
Temat postu:
wniosek: nie za dużo, nie za mało, ale musi być
TroxVan
Wysłany: Czw 20:57, 22 Sty 2009
Temat postu:
Dlatego jestem zwolennikiem rzucania kamykiem ( mój MG'owski ) za zasłoną przez MG
Dante
Wysłany: Czw 12:35, 22 Sty 2009
Temat postu:
Rzuty kością były, są i będą nieodłączną częścią RPG, lecz ważne by nie zamieniło się to w grę w kości. Wszystko z umiarem, a jak MG dobrze rozdzieli zdarzenia pomiędzy własne decyzje a losowe rzuty kością, wtedy zabawa będzie zdecydowanie lepsza niż w przypadku omijania rzutów, czy też ich przesadnego stosowania. Każdy system dał MGowi wolną ręke co do wszystkiego, więc to od niego zależy jak on zdecyduje . Żeby pominąć całkowicie rzuty trzeba mieć MG geniusza który spowoduje że i bez kulania będziemy się świetnie bawić wsłuchując się w opisy, lub takiego który rzucając na wszystko co się da będzię potrafił z iście matematyczną dokładnością zawsze wyliczyć każdą rzecz oraz nie spowolni przy tym w żadnym stopniu trwającej w tym czasie rozgrywki.
TroxVan
Wysłany: Czw 5:05, 22 Sty 2009
Temat postu:
Znajomość mechaniki dokładnie w danych systemach może zmienić się z przykładowego machania mieczem na matematykę statystyczną, co zabiera niesamowitą zabawę.
kojak
Wysłany: Śro 22:08, 21 Sty 2009
Temat postu:
jednak częstsze rzuty wymagają od graczy i samego mistrza dokładnie poznanie zasad mechaniki panujących w systemie jak i własnych postaci. A czasami naprawde lepiej kiedy MG nie rozsądzi sytuacji z góry w swojej głowie, tylko pozwoli, by wszystko potoczyło się losowo. nadaje to dodatkowych smaczków.
no ale przy braku tej znajomości następują zamulenia.
Dante
Wysłany: Śro 16:14, 21 Sty 2009
Temat postu:
Brak rzutów jest jak dla mnie dobry tylko w wyjątkowych przypadkach sesji na spontanie, gdzie nie ma nic prócz osób i ich wyobraźni. Niestety jednak często zdarza się że gracz poddany tylko decyzjom MG czuje się oszukany że nie trafił mimo tego że umie bronią władać. Bez tej losowości jaka pojawia się przy użyciu kości, może się okazać że gracz poczuje pewną bezcelowość w staraniach dążenia do czegoś, gdyż i tak MG zrobi po swojemu. Wtedy też statystyki, rozwój postaci i umiejętności tracą na znaczeniu. Oczywiście, chodzi o dobrą zabawe, ale jednak po coś twórcy stowrzyli w swoich systemach działy zatytułowane "Mechanika" itp. Poza tym jednak częścią dobrej zabawy jest ta zabawa w kości, bo nic tak nie daje radochy jak kilka udanych rzutów kością dzięki którym uda nam dokonać rzeczy niemal niewykonalnych.
KolaB
Wysłany: Czw 15:34, 11 Gru 2008
Temat postu:
I tak powinno być gracz rzucza -> ha ha trafiłem za 5 , i w tym momencie mg opisuje jak to przeciwnik nie sparował ciosu lub ugiął sie pod cieżarem rany .
TroxVan
Wysłany: Czw 8:30, 11 Gru 2008
Temat postu:
dobrym rozwiazaniem było by przeprowadzenie przez mg rzutów.
I następnie opisanie walki. Gracz ograniczył by się do określenia
Defensywa/Ofensywa
KolaB
Wysłany: Śro 15:57, 10 Gru 2008
Temat postu:
I znów wtrące swoje trzy grosze , Gracze mają mieć przyjemność z grania .Prowadzenie narracyjne bo z tego co pamiętam tak to sie nazywa , wymaga naprawde sporych umiejętności , i z tego co wiem dobrze sprawdza sie w Call of Cthulu i VtM.Ja kiedyś prowadziłem narracyjnie WFRP ale teraz wole rzucać , zawsze mają dreszczyk pozatym moim zdaniem walki w WFRP nie da się dobrze poprowadzić narracyjnie , chyba ze 1on1 ale to i tak do bani , bo narzuca sie graczowi swoją wizję .
Thar
Wysłany: Śro 9:48, 10 Gru 2008
Temat postu:
Chodzi o to, żeby i gracze i MG mieli frajdę. W RPG chodzi o pełną interaktywność świata. O to, że możesz zrobić co tylko Ci się podoba. Wejść gdzie chcesz, być kim chcesz.
Rzuty, cóż wszystko jest zależne. Jeżeli gracze ufają MG a on nie nadużywa władzy i nie robi rzeczy z kosmosu to ja jestem w stanie kompletnie z nich zrezygnować. Chyba, że chodzi o akcję typu gracz-gracz, wtedy, jeżeli chcą to niech rzucają.
kojak
Wysłany: Wto 22:12, 09 Gru 2008
Temat postu: dynamika a mechanika sesji.
Jaką zasadę stosujecie? pomijacie rzuty zupełnie, ograniczacie do minimalnej ilości? Czy mechanika jest aż tak ważna?
Przecież nie ma zupełnego sensu wykonywać rzutu np. 7 k10 i całą epokę historyczną porownywac to do parametrow postaci.
Z drugiej strony, brak rzutów częst o możeb yć niesprawiedliwy, przestaje nadawać akcji nagłęgo zbiegu okolicznośći, wszystko dzieje sie wedlug zamierzen MG - a tu chodzi chyba o to, zeby sie zaskoczyc, prawda?
a więc?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin