Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TroxVan
Przywódca Stada Administrator
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Turek Płeć: Wilk
|
Wysłany: Pią 10:57, 29 Lut 2008 Temat postu: Cennik w Starym Świecie |
|
|
Ceny koni
Podręcznik Warhammera jeśli chodzi o wierzchowce oferuje bardzo skąpe informacje. Co prawda ceny koni różnią się znacznie między sobą, jednak kupujący nie bardzo wie za co płaci nieraz bardzo znaczne sumy pieniędzy. Dodatkowo współczynniki koni są mizerne (porównywalne z człowiekiem) ten krótki artykuł powinien rozwiązać te kwestie.
Koszt bazowy jest to cena konia z powyższymi współczynnikami i z minimalną Żywotnością.
Jeśli postać chce kupić konia z większą Żw, należy skorzystać z poniższego wzoru:
Cena = Kb + T * Sk
Gdzie T jest zależne od typu danego konia:
Typ Współczynniki Koszt bazowy (Kb)
Sz WW S Wt min Żw max Żw I A Op Inne
Wierzchowiec
8 brak 3 3 5 12 33 brak 17 17 40 zk
Koń pociągowy
7 brak 5 3 5 11 25 brak 17 17 40 zk
Lekki koń bojowy
8 33 5 4 9 18 33 1 33 25 500 zk
Rumak
8 41 5 4 12 24 33 1 41 33 1000 zk
Jak na razie wszystko jeszcze jest dość pogmatwane. Przedstawiam więc przykładziki, które (mam nadzieje) rozjaśnią problem:
Jeśli chcemy kupić wierzchowca z Żw 8 (o 3 większą od minimalnej) będzie on kosztował:
Cena = 40 zk + 40*(1+2+3)= 280 zk
Jeśli natomiast interesuje nas rumak z Żw 20 (o 8 większą) to zapłacimy:
Cena= 1000 zk + 100*(1+2+3+4+5+6+7+8 )= 4600 zk
Powyższe ceny są cenami koni bez rodowodu i specjalnej historii. Za to trzeba dopłacić (szczególnie jeśli chodzi o rumaki słono)
Za każde podniesienie Żw o 6 powyżej minimum, wszystkie współczynniki (oprócz Sz) podnoszą się o +1/+10. W przypadku rumaków dzieje się tak za każde 4 dodatkowe punkty Żw. Jeśli podniesie się Żw poniżej danego progu podnoszą się tylko niektóre współczynniki (jedna na punkt Żw) zwykle w kolejności Op/Inne/I/WW/S/Wt/A.
Wierzchowce i konie pociągowe nigdy nie mają A i WW. Nie mogą też nosić zbroi.
Lekkie konie bojowe mogą nosić 1 PP. Nie będą atakować, póki nie są kontrolowane przez kogoś z umiejętnością jeździectwo.
Rumak mogą otrzymać maksymalnie +2 do S/Wt/A. Mogą nosić jakąkolwiek zbroję. Nie zniosą na grzbiecie jeźdźca nie umiejącego ich okiełznać (np. posiadającego umiejętność jeździectwo)
Konie, którym podnosi się Sz o +1 są niezwykle rzadkie i muszą być specjalnie sprowadzane. Zwykle kosztują o 50% lub o 500 zk (zależy które wyniesie więcej) ponad cenę normalnego konia.
Jeśli koniem nie będzie się opiekował ktoś z umiejętnością opieka nad zwierzętami zwierzę szybko zmarnieje i straci na wartości (oraz współczynnikach)
Czasami nieuczciwi sprzedawcy (zależy od miejsca zakupu, na targu 35%) będą chcieli oszukać kupującego i sprzedać mu zwierzę, które w rzeczywistości jest mniej warte (o k20%). Czy oszustwo się udało należy sprawdzić następującym testem. Int+Ogd sprzedawcy – Int kupującego. Sprzedawcy przysługuje premia +10 za targowanie się, opiekę nad zwierzętami a także urok osobisty, gadaninę i uwodzenie. Tymczasem kupującemu +10 za jeździectwo, woltyżerkę, opiekę nad zwierzętami, szacowanie, targowanie się, a +5 za szósty zmysł. MG może przydzielić dodatkowe modyfikatory.
Autor Steinar Hauan
Przetłumaczył i uzupełnił Tomasz Raburski [link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdził i przyjął – Yarpenn Zigrinn
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez TroxVan dnia Pią 10:58, 29 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
... |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|